december 2020

Tipy a triky s orechami, makom, či banánmi

Poznáme ich každý. Sú pomocníkmi v našej kuchyni od nepamäti, avšak väčšinou ich využívame ako chutné plnky do koláčov, dezertov, prípadne len tak na maškrtenie. Vedeli ste však, že ich správne spracovanie či využitie nám dokáže riadne uľahčiť rôzne činnosti v kuchyni? Čítajte ďalej a dozviete sa viac: Triky s banánom Najlepšia kombinácia banánov a plnky […]

Tipy a triky s orechami, makom, či banánmi Read More »

Kde sa vzala, tu sa vzala: ČOKOLÁDA

Kto by dnes nepoznal čokoládu? Horkú, mliečnu, bielu, dokonca aj ruby? Ale viete odkiaľ pochádza? Jej pôvod sa traduje z jazyka Nahuatlov, pôvodných obyvateľov stredného Mexika, je to spojenie dvoch slov:  voda a plod. …VEDELI STE, ŽE? V mnohých krajinách je považovaná za zeleninu a niekde dokonca za ovocie? Čokoládové bôby nájdete na „strome“ zvanom kakaovník? V

Kde sa vzala, tu sa vzala: ČOKOLÁDA Read More »

Bylinky v kuchyni I.

Už naše babičky dochucovali jedlo bylinkami. Nemali k dispozícii taký výber korenín ako my. O mixovanom korení na pečené kura, grilovacie korenie, či korenie na guláš ani nesnívali. K ich výbave patrilo zopár korenín ako čierne korenie, nové korenie, mletá sladká paprika, kajenské korenie, bobkový list, horčicové semienka, či borievky. Ako vylepšovali chuť pripravených jedál

Bylinky v kuchyni I. Read More »

Overené účinky mandlí na naše zdravie a chudnutie

Zistilo sa, že mandle majú o 20 % menej kalórií, ako sa pôvodne myslelo. Namiesto pôvodných 160 kalórií má jedna hrsť len 129 kalórií. Výživová hodnota mandlí Čo nám dodá jedna hrsť? (28 gramová porcia je cca 23 mandlí). Spomedzi orechov patria mandle medzi najzdravšie a obsahujú najviac živín: vláknina: 3,5 g proteíny: 6 g vitamín E:

Overené účinky mandlí na naše zdravie a chudnutie Read More »

Blahodarné účinky olivového oleja

Vedeli ste, že olivový olej sa lisuje z ovocia plného tuku, teda z olív. Z väčšej časti je tvorený nenasýtenými mastnými kyselinami a obsahuje aj dobre známe omega-3 mastné kyseliny. Prečítajte si pár zaujímavostí o olivovom oleji: Obsah kyseliny olejovej Najväčšiu časť olivového oleja tvorí kyselina olejová (mononenasýtená mastná kyselina). Je to až 73 %. Je

Blahodarné účinky olivového oleja Read More »

8 skvelých výhod konzumácie zeleniny

Podľa prieskumov, väčšina Slovákov denne neskonzumuje asi len 2 porcie zeleniny. Avšak aj tí, čo zjedia 2 porcie zeleniny, nie vždy jedia zeleninu dobrej kvality a správne pripravenú. Určite to takto nie je správne a malo by to vyzerať inak. Všetci chceme byť zdraví, mať veľa energie, získať perfektnú postavu a pritom sa vyhýbame tak účinnej

8 skvelých výhod konzumácie zeleniny Read More »

Takto uvarená ryža nikdy nechutila lepšie. Ako na to?

Veľa gazdiniek bojuje s receptami ako správne uvariť ryžu a nerozvariť ju. Každý má svoj overený recept. My vám ponúkneme pár receptov, ktoré sme si vyskúšali a páčili sa nám. Ryža ako ju varili ešte naše mamy Rozohrejeme rúru na 200 stupňov a do jenskeho skla pridáme 3 PL oleja. Vložíme nadrobno nakrájanú cibuľu a

Takto uvarená ryža nikdy nechutila lepšie. Ako na to? Read More »

7 variácií Hummusu

Názov Hummus pochádza z tureckého slova humus, ktoré zase pochádza z arabského slova himmas – cícer. Hlavnou zložkou Hummusu je spomínaný cícer doplnený o tahini pastu, citrónovú šťavu, cesnak, olivový olej a koreniny. Hummus  považajú za svoje národné jedlo mnohé krajiny ako napríklad Libanon, Izrael, Turecko, Grécko, Cyprus, či Sýria.  Je opisovaný ako jedno z najstarších jedál, ktorého

7 variácií Hummusu Read More »

Objavte netradičné recepty s čokoládou

V našej krajine čokoláda predstavuje sladkú chuť. Pečieme s ňou koláče, pridávame ju do plnky, robíme si z nej bonbóny. V obchode ju kúpime ako horkú, mliečnu, či bielu aj keď tá posledná nemá nič spoločné s pravou čokoládou. Mnohí sa pozastavia and tabličkou čokolády s korením alebo s čili papričkami. Základná chuť čokolády však

Objavte netradičné recepty s čokoládou Read More »